Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
Ε3200Ε
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ / Η
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΡΟΝΤΟΥ ΜΑΡΙΑ

Περιγραφή μαθήματος

Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές αναπτύσσουν περαιτέρω την ικανότητά τους να κατανοούν, να χειρίζονται και να παράγουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο σε όλες του τις μορφές και ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με τις σπουδές τους στο Τμήμα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τα θέματα αυτά παράλληλα με τις γνώσεις τους στη γλώσσα (ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, κλπ). Συγκεκριμένα, οι φοιτητές διδάσκονται κείμενα και λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα σχετικά με την ακαδημαϊκή έρευνα καθώς και τα χαρακτηριστικά όλων των μερών ενός ερευνητικού άρθρου και εξασκούνται στη συγγραφή περίληψης, παράφρασης, εισαγωγής ενός άρθρου και μεθοδολογίας έρευνας. Επίσης, διδάσκονται κατάλληλες στρατηγικές προσέγγισης, κατανόησης και ανάλυσης επιστημονικών άρθρων και αποσπασμάτων επιστημονικών βιβλίων με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους και εξασκούνται σε αυτές. Επιπλέον, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τον αγγλικό προφορικό ακαδημαϊκό λόγο και τις ικανότητες που σχετίζονται με αυτόν (π.χ. στοχευμένη ακρόαση, σωστές σημειώσεις). Οι φοιτητές καλούνται να γράψουν μέτριας έκτασης εκθέσεις και να κάνουν σύντομης διάρκειας ομαδικές/ατομικές παρουσιάσεις μιας εργασίας τους που βασίζεται σε ένα λογοτεχνικό βιβλίο. Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος για την εξάσκηση στο λεξιλόγιο και τη συγγραφή εκθέσεων και του Διαδικτύου. Τέλος, οι φοιτητές θα βελτιώσουν τις επικοινωνιακές δεξιότητές τους και θα εξασκηθούν στη διατύπωση απόψεων μέσω επιχειρηματολογίας πάνω σε θέματα του αντικειμένου σπουδών τους.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές αναπτύσσουν περαιτέρω την ικανότητά τους να κατανοούν, να χειρίζονται και να παράγουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο σε όλες του τις μορφές και ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με τις σπουδές τους στο Τμήμα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τα θέματα αυτά παράλληλα με τις γνώσεις τους στη γλώσσα (ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, κλπ). Συγκεκριμένα, οι φοιτητές διδάσκονται κατάλληλες στρατηγικές προσέγγισης, κατανόησης και ανάλυσης επιστημονικών άρθρων και αποσπασμάτων επιστημονικών βιβλίων με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους και εξασκούνται σε αυτές. Επιπλέον, οι φοιτητές εξοικιώνονται με τον αγγλικό προφορικό ακαδημαϊκό λόγο και τις ικανότητες που σχετίζονται με αυτόν (π.χ. στοχευμένη ακρόαση, σωστές σημειώσεις). Οι φοιτητές καλούνται να γράψουν μέτριας έκτασης κείμενα και να κάνουν σύντομης διάρκειας ατομικές και ομαδικές παρουσιάσεις χρησιμοποιώντας τις συμβάσεις που διέπουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο. Ένας επιπλέον στόχος είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία των φοιτητών για παρακολούθηση μαθημάτων ακαδημαϊκού επιπέδου στην Αγγλική γλώσσα (English-Medium Instruction) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Μεθοδολογικά, το μάθημα (όπως και ολόκληρο το Πρόγραμμα Αγγλικής Γλώσσας στο Τμήμα) στηρίζεται στις αρχές των α. Content-Based Instruction (CBI) και β. Content and Language Integrated Learning (CLIL) που αποσκοπούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω του περιεχομένου και στην άμεση χρήση της ξένης γλώσσας για τον σκοπό που μαθαίνεται (language immersion).
Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος και του Διαδικτύου. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο και να κάνουν μια παρουσίαση πάνω σε αυτό. 
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί και να χρησιμοποιεί γραμματικές και συντακτικές δομές και άλλες συμβάσεις κοινές στον ακαδημαϊκό λόγο
  • κατανοεί και να χρησιμοποιεί σχετικό με το αντικείμενο σπουδών του/της αγγλικό λεξιλόγιο
  • κατανοεί κείμενα και λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα σχετικά με την ακαδημαϊκή έρευνα καθώς και τα χαρακτηριστικά όλων των μερών ενός ερευνητικού άρθρου 
  • γράψει τον τίτλο, την περίληψη, την εισαγωγή ενός άρθρου και τη μεθοδολογία έρευνας.    
  • έχει τις εξειδικευμένες γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες και στρατηγικές που απαιτούνται για

α. την κατανόηση εκτεταμένου ακαδημαϊκού, γραπτού κυρίως αλλά και προφορικού λόγου στην Αγγλική γλώσσα.
β. την παραγωγή προφορικού και γραπτού ακαδημαϊκού λόγου (μέτριας έκτασης γραπτά κεΙμενα, παρουσιάσεις ατομικές και ομαδικές και με χρήση πολυμέσων, συμμετοχή σε συζήτηση, κλπ) 

  • αναζητεί και να αξιολογεί πηγές στην Αγγλική γλώσσα
  • αναπτύξει περαιτέρω τις δεξιότητες της ανάλυσης και της σύνθεσης μέσω της παραγωγής προφορικού και γραπτού ακαδημαϊκού λόγου (κυρίως λόγου που προϋποθέτει επιχειρηματολογία)
        είναι υπεύθυνος/η και όσο το δυνατόν αυτόνομος/η στην περαιτέρω εκμάθηση και χρήση της γλώσσας, μέσω υψηλής ποιότητας διαδραστικών «εργαλείων εκμάθησης» που υπάρχουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο, ανάγνωσης επιστημονικών βιβλίων και άρθρων και ακρόασης ακαδημαϊκών διαλέξεων, αλλά και βιβλίων / άρθρων προσωπικού ενδιαφέροντος.
     
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

•    Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη με ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας σε πανεπιστημιακό περιβάλλον στην Αγγλική γλώσσα
•    Αναζήτηση, ανάλυση, αξιολόγηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
•    Ανάπτυξη της ικανότητας για αναστοχασμό και αυτο-αξιολόγηση 
•    Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη και αυτόβουλη μάθηση.
•    Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη και έρευνα
•    Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
•    Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
•    Ανάπτυξη της ικανότητας για δημόσιο λόγο.
•    Ανάπτυξη ικανότητας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις
•    Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
•    Ανάπτυξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διακρίσεων κάθε είδους
•    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα περιλαμβάνει:
•    εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τη δομή και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού λόγου, προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για την κατανόηση και την παραγωγή του μέσω αποσπασμάτων βιβλίων, άρθρων, διαλέξεων, και λοιπών γραπτών και προφορικών ακαδημαϊκών κειμένων. 
•    Συνοπτική παρουσίαση κύριων γραμματικών/συντακτικών/λεξιλογικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου. 
Το μάθημα γίνεται με μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται πρακτική άσκηση για την απόκτηση επιμέρους δεξιοτήτων. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται περιλαμβάνει ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με τη διδακτέα ύλη αλλά και την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα. 

Τίτλος ενότητας
Course session

Βιβλιογραφία
Bibliography 

Σύνδεσμος παρουσίασης
Link to the course

1. Introduction to the Course
Academic Reading/Listening skills (ARL) and Academic Vocabulary (AV): Methodology (Havredaki, unit 1)
Academic Writing (AW):  writing argumentative essays; writing thesis statements;
(AV): Academic Word List (AWL) Sublist 7, groups 1-3
Extensive Reading (ER): Introduction to Burmese Days

ARLV: video on summary and analysis of Burmese Days

VOCABULARY 

Academic Word List (AWL) https://www.victoria.ac.nz/lals/resources/academicwordlist

 

Longman Dictionary of Contemporary English Online: https://www.ldoceonline.com/

 

Concise Oxford Dictionary of Politics and International Relations

https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199670840.001.0001/acref-9780199670840

 

The American Heritage Dictionary: https://ahdictionary.com/

 

The Vocabulary.com Top 1000. The top 1,000 vocabulary words; difficult but common words that appear in everyday academic and business writing and are also the most likely to appear on the SAT, ACT, GRE, and ToEFL. https://www.vocabulary.com/lists/52473

Online Dictionary of the Social Sciences https://bitbucket.icaap.org/dict.pl

 

The World Bank Glossary of Key Civil Service Terms http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/EXTPUBLICSECTORANDGOVER…

 

ACADEMIC SKILLS DEVELOPMENT

For every one of the 13 sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, articles, essays, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (academic reading, writing, listening, speaking, metacognitive skills and sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, academic vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class).

 

STUDY SKILLS
Learning APA Style http://www.apastyle.org/learn/index.aspx?_ga=2.84127261.584952857.15311…

APA tutorial: http://lib.usm.edu/help/tutorials/apa_tutorial.html

Effective presentation skills tutorial: https://www.niu.edu/presentations/

 

EXTENSIVE READING

Orwell’s Burmese Days 

https://zelalemkibret.files.wordpress.com/2012/05/burmese-days.pdf

http://www.george-orwell.org/Burmese_Days/index.htm

Orwell’s Politics and the English Language

https://www.queensu.ca/academia/leuprecht/sites/webpublish.queensu.ca.acadleupwww/files/files/Writing%20Tips/writingOrwell.pdf

 

Recommended extensive reading: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity); Pan Books

 

TEACHER POWERPOINTS for the course (in e-class, Documents)

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%201.pptx

2. AW: Argumentative Essays; using research and evidence, providing support; organizing your argument; giving examples (Diamantis section 1.6);
AV: AWL Sublist 7, groups 4-6
ARLV: Quantitative and Qualitative Methods (Havredaki, unit 2)

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%202.pptx

3. AW:  writing titles, writing abstracts (Wallwork writing research papers section 12; grammar exercises section 19); Power Point Presentations
AV: AWL Sublist 8, groups 1-3
ARV: The Survey (Havredaki, unit 3)

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%203.pptx

4. AW: writing introductions (Diamantis section 1.2.3.2), writing the methods section (Wallwork writing research papers sections 13 and 15, writing exercises section 10, grammar exercises section 21); Power Point Presentations
Academic Speaking (AS): Presentation Skills
AV: AWL Sublist 8, groups 4-6
ARLV: Sampling Methods (Havredaki, unit 4) 

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%204.pptx

5. ARLV: The Interview (Havredaki, unit 5); 
AW: taking a stance; discussing limitations (Wallwork writing papers section 17, writing exercises section 9), presenting findings from interviews;  (Wallwork writing research papers section 18, grammar exercises section 24, writing exercises section 10, Diamantis section 1.2.3.2)
AS: Presentation Skills: delivering a presentation 
AV: AWL Sublist 9, groups 1-3

 

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%205.pptx

6. ARLV: Gaza- Where Peace walks a Tightrope (Diamantis 2019); Reading EU law (Hila)
AW: APA tutorial, AW: formal style, academic style(Hila unit 7)
AS: Presentation Skills (handling questions and answers)
AV: AWL Sublist 9, groups 4-6

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%206.pptx

7, Mid-term exam
AW:  paraphrasing, summarizing (Hila units 3, 4, Diamantis section 1.2.3.7, Wallwork English for writing research papers section 10, Wallwork writing exercises section 7)

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%207.pptx

8. ARLV: Conversational Analysis (Havredaki, unit 8)

 AW: writing the results section (Wallwork English for writing research papers, Wallwork grammar exercises); including charts and diagrams; AS: Presentation Skills
AV: AWL Sublist 10, groups 1-3

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%208.pptx

9. ARLV: The Mass Media (Hila unit 6)

AW:  writing a research proposal; Political Correctness, AS: Arguing and Discussing
AV: AWL Sublist 10, groups 4-6

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%209.pptx

10. ARLV:  Content analysis (Havredaki, unit 9); AW: Political Correctness (Hila, Diamantis section 1.5.8, Wallwork writing exercises section 6.7-6.10); Definition essays, Persuasion essays

 AS: Cause and effect, comparison

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2010.odp.p…

11.   ARLLV: The Case – Study (Havredaki, unit 10)
 AW:  Writing a case study,
writing the discussion section (Wallwork English for writing research papers, Wallwork grammar exercises); Listening and Note-taking
AS: Oral presentations of group research projects

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2011.pptx

12. ARLV: In Europe, a unity of Distrust (Diamantis chapter 3)
AW: Reading and Note-taking; writing conclusions (Wallwork English for writing research papers, Wallwork grammar exercises);
AS: Developing an argument and using persuasive language-Debating/presenting/defending an argument AS: Debate on Europe, Oral presentations of group research projects

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2012-EAP.p…

13. ARLV:a research article 

AW: using statistics in AW, Eufemisms, connotations; writing a thesis/dissertation; AS: Oral presentations of group research projects

https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2013-EAP.p…

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση Τ.Π.Ε. 

  • στη διδασκαλία 

  • στην επικοινωνία με τους φοιτητές

  • στην αυτόνομη μάθηση

κυρίως με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Πανεπιστημίου https://eclass.uop.gr/

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 13x3

39

Πρόοδος 4εβδx3x1,5

18

Τελικές εξετάσεις 13x3x1,5

58,5

Ομαδική εργασία 3x3x1

9

Σύνολο Μαθήματος 

124,5 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

Η βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών από:

  1. Τελική γραπτή εξέταση: 60%. Περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενών και έκθεση 150 λέξεων
  2. Πρόοδος: 20% και
  3. Εκπόνηση ομαδικής/ατομικής εργασίας 150-300 λέξεων και προφορική παρουσίασή της: 10% ή/και

Παρακολούθηση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 75% των ωρών (10 διαλέξεις)  και  ενεργή συμμετοχή στο μάθημα: 10% ή/και  εκπόνηση 6 σύντομων εκθέσεων (200-300 λέξεων) και 12 ασκήσεων πολλαπλής επιλογής  στο e-class (10%)

Οι βαθμοί της προόδου και των εργασιών/ασκήσεων κατοχυρώνονται μέχρι την αμέσως επόμενη εξεταστική.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Textbooks (Συγγράμματα)

  1. Havredaki, I. (2001). English for students of Sociology: Sociological Methods. Tipothito – George Dardanos

  2. Hila, Μ. (2003). English for Political Scientists: Texts and Subtexts. Tipothito – George Dardanos.

  3. Diamantis, G. V. (2019). Developing Academic Writing and Translation Skills in English for International Relations.
  4. Wallwork, A. (2013). English for academic research: Writing exercises. Boston, MA: Springer US. Downloadable from:https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4298-1
  5. Wallwork, A. (2013). English for academic research: Grammar exercises. Boston, MA: Springer US. Downloadable from https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4289-9
  6. Wallwork, A. (2011). English for Writing Research Papers. Springer US. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-7922-3Downloadable from tps://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-1-4419-7922-3.pdf

On line resources (indicative)

 

Academic Word List and exercises: http://www.englishvocabularyexercises.com/AWL/index.htm

 

Academic vocabulary further, individualised practice

http://quizlet.com/16265531/academic-writing-podcast-1-4-flash-cards/

 

Wallwork, A. (2013). English for Research: Grammar, Usage and Style. Springer US. Downloadable from https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4289-9

 

Reading skills for academic study: 

http://www.uefap.com/reading/readfram.htm

 

British Council academic writing, grammar, and other resources

http://learnenglish.britishcouncil.org/en/writing

 

Academic writing and other academic-related skills:

https://owl.purdue.edu/owl/teacher_and_tutor_resources/writing_instructors/non_purdue_users.html

 

Plagiarism and how to avoid it:

http://www4.caes.hku.hk/plagiarism/introduction.htm

 

Free books on line: Project Gutenberg http://www.gutenberg.org/

 

Interactive videos from https://English central.com

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS (ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ)

https://eclass.uop.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=266