![pedis-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-pedis-el.png?itok=of4rr8XV)
Επιλογής
Επιλογής
ΡΟΝΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές αναπτύσσουν περαιτέρω την ικανότητά τους να κατανοούν, να χειρίζονται και να παράγουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο σε όλες του τις μορφές και ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με τις σπουδές τους στο Τμήμα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τα θέματα αυτά παράλληλα με τις γνώσεις τους στη γλώσσα (ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, κλπ). Συγκεκριμένα, οι φοιτητές διδάσκονται κείμενα και λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα σχετικά με την ακαδημαϊκή έρευνα καθώς και τα χαρακτηριστικά όλων των μερών ενός ερευνητικού άρθρου και εξασκούνται στη συγγραφή περίληψης, παράφρασης, εισαγωγής ενός άρθρου και μεθοδολογίας έρευνας. Επίσης, διδάσκονται κατάλληλες στρατηγικές προσέγγισης, κατανόησης και ανάλυσης επιστημονικών άρθρων και αποσπασμάτων επιστημονικών βιβλίων με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους και εξασκούνται σε αυτές. Επιπλέον, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τον αγγλικό προφορικό ακαδημαϊκό λόγο και τις ικανότητες που σχετίζονται με αυτόν (π.χ. στοχευμένη ακρόαση, σωστές σημειώσεις). Οι φοιτητές καλούνται να γράψουν μέτριας έκτασης εκθέσεις και να κάνουν σύντομης διάρκειας ομαδικές/ατομικές παρουσιάσεις μιας εργασίας τους που βασίζεται σε ένα λογοτεχνικό βιβλίο. Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος για την εξάσκηση στο λεξιλόγιο και τη συγγραφή εκθέσεων και του Διαδικτύου. Τέλος, οι φοιτητές θα βελτιώσουν τις επικοινωνιακές δεξιότητές τους και θα εξασκηθούν στη διατύπωση απόψεων μέσω επιχειρηματολογίας πάνω σε θέματα του αντικειμένου σπουδών τους.
Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές αναπτύσσουν περαιτέρω την ικανότητά τους να κατανοούν, να χειρίζονται και να παράγουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο σε όλες του τις μορφές και ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με τις σπουδές τους στο Τμήμα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τα θέματα αυτά παράλληλα με τις γνώσεις τους στη γλώσσα (ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, κλπ). Συγκεκριμένα, οι φοιτητές διδάσκονται κατάλληλες στρατηγικές προσέγγισης, κατανόησης και ανάλυσης επιστημονικών άρθρων και αποσπασμάτων επιστημονικών βιβλίων με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους και εξασκούνται σε αυτές. Επιπλέον, οι φοιτητές εξοικιώνονται με τον αγγλικό προφορικό ακαδημαϊκό λόγο και τις ικανότητες που σχετίζονται με αυτόν (π.χ. στοχευμένη ακρόαση, σωστές σημειώσεις). Οι φοιτητές καλούνται να γράψουν μέτριας έκτασης κείμενα και να κάνουν σύντομης διάρκειας ατομικές και ομαδικές παρουσιάσεις χρησιμοποιώντας τις συμβάσεις που διέπουν τον αγγλικό ακαδημαϊκό λόγο. Ένας επιπλέον στόχος είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία των φοιτητών για παρακολούθηση μαθημάτων ακαδημαϊκού επιπέδου στην Αγγλική γλώσσα (English-Medium Instruction) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Μεθοδολογικά, το μάθημα (όπως και ολόκληρο το Πρόγραμμα Αγγλικής Γλώσσας στο Τμήμα) στηρίζεται στις αρχές των α. Content-Based Instruction (CBI) και β. Content and Language Integrated Learning (CLIL) που αποσκοπούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω του περιεχομένου και στην άμεση χρήση της ξένης γλώσσας για τον σκοπό που μαθαίνεται (language immersion).
Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος και του Διαδικτύου. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο και να κάνουν μια παρουσίαση πάνω σε αυτό.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
α. την κατανόηση εκτεταμένου ακαδημαϊκού, γραπτού κυρίως αλλά και προφορικού λόγου στην Αγγλική γλώσσα.
β. την παραγωγή προφορικού και γραπτού ακαδημαϊκού λόγου (μέτριας έκτασης γραπτά κεΙμενα, παρουσιάσεις ατομικές και ομαδικές και με χρήση πολυμέσων, συμμετοχή σε συζήτηση, κλπ)
• Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη με ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας σε πανεπιστημιακό περιβάλλον στην Αγγλική γλώσσα
• Αναζήτηση, ανάλυση, αξιολόγηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Ανάπτυξη της ικανότητας για αναστοχασμό και αυτο-αξιολόγηση
• Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη και αυτόβουλη μάθηση.
• Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη και έρευνα
• Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
• Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
• Ανάπτυξη της ικανότητας για δημόσιο λόγο.
• Ανάπτυξη ικανότητας προσαρμογής σε νέες καταστάσεις
• Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
• Ανάπτυξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διακρίσεων κάθε είδους
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Το μάθημα περιλαμβάνει:
• εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τη δομή και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού λόγου, προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για την κατανόηση και την παραγωγή του μέσω αποσπασμάτων βιβλίων, άρθρων, διαλέξεων, και λοιπών γραπτών και προφορικών ακαδημαϊκών κειμένων.
• Συνοπτική παρουσίαση κύριων γραμματικών/συντακτικών/λεξιλογικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου.
Το μάθημα γίνεται με μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται πρακτική άσκηση για την απόκτηση επιμέρους δεξιοτήτων. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται περιλαμβάνει ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με τη διδακτέα ύλη αλλά και την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
Σύνδεσμος παρουσίασης |
1. Introduction to the Course ARLV: video on summary and analysis of Burmese Days |
VOCABULARY Academic Word List (AWL) https://www.victoria.ac.nz/lals/resources/academicwordlist
Longman Dictionary of Contemporary English Online: https://www.ldoceonline.com/
Concise Oxford Dictionary of Politics and International Relations https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199670840.001.0001/acref-9780199670840
The American Heritage Dictionary: https://ahdictionary.com/
The Vocabulary.com Top 1000. The top 1,000 vocabulary words; difficult but common words that appear in everyday academic and business writing and are also the most likely to appear on the SAT, ACT, GRE, and ToEFL. https://www.vocabulary.com/lists/52473 Online Dictionary of the Social Sciences https://bitbucket.icaap.org/dict.pl
The World Bank Glossary of Key Civil Service Terms http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/EXTPUBLICSECTORANDGOVER…
ACADEMIC SKILLS DEVELOPMENT For every one of the 13 sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, articles, essays, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (academic reading, writing, listening, speaking, metacognitive skills and sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, academic vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class).
STUDY SKILLS APA tutorial: http://lib.usm.edu/help/tutorials/apa_tutorial.html Effective presentation skills tutorial: https://www.niu.edu/presentations/
EXTENSIVE READING Orwell’s Burmese Days https://zelalemkibret.files.wordpress.com/2012/05/burmese-days.pdf http://www.george-orwell.org/Burmese_Days/index.htm Orwell’s Politics and the English Language
Recommended extensive reading: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity); Pan Books
TEACHER POWERPOINTS for the course (in e-class, Documents) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%201.pptx |
2. AW: Argumentative Essays; using research and evidence, providing support; organizing your argument; giving examples (Diamantis section 1.6); |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%202.pptx |
|
3. AW: writing titles, writing abstracts (Wallwork writing research papers section 12; grammar exercises section 19); Power Point Presentations |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%203.pptx |
|
4. AW: writing introductions (Diamantis section 1.2.3.2), writing the methods section (Wallwork writing research papers sections 13 and 15, writing exercises section 10, grammar exercises section 21); Power Point Presentations |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%204.pptx |
|
5. ARLV: The Interview (Havredaki, unit 5);
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%205.pptx |
|
6. ARLV: Gaza- Where Peace walks a Tightrope (Diamantis 2019); Reading EU law (Hila) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%206.pptx |
|
7, Mid-term exam |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%207.pptx |
|
8. ARLV: Conversational Analysis (Havredaki, unit 8) AW: writing the results section (Wallwork English for writing research papers, Wallwork grammar exercises); including charts and diagrams; AS: Presentation Skills |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%208.pptx |
|
9. ARLV: The Mass Media (Hila unit 6) AW: writing a research proposal; Political Correctness, AS: Arguing and Discussing |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%209.pptx |
|
10. ARLV: Content analysis (Havredaki, unit 9); AW: Political Correctness (Hila, Diamantis section 1.5.8, Wallwork writing exercises section 6.7-6.10); Definition essays, Persuasion essays AS: Cause and effect, comparison |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2010.odp.p… |
|
11. ARLLV: The Case – Study (Havredaki, unit 10) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2011.pptx |
|
12. ARLV: In Europe, a unity of Distrust (Diamantis chapter 3) |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2012-EAP.p… |
|
13. ARLV:a research article AW: using statistics in AW, Eufemisms, connotations; writing a thesis/dissertation; AS: Oral presentations of group research projects |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1293/Lecture%2013-EAP.p… |
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τ.Π.Ε.
στη διδασκαλία
στην επικοινωνία με τους φοιτητές
στην αυτόνομη μάθηση
κυρίως με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Πανεπιστημίου https://eclass.uop.gr/
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 13x3 |
39 |
Πρόοδος 4εβδx3x1,5 |
18 |
Τελικές εξετάσεις 13x3x1,5 |
58,5 |
Ομαδική εργασία 3x3x1 |
9 |
Σύνολο Μαθήματος |
124,5 |
Η βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών από:
Παρακολούθηση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 75% των ωρών (10 διαλέξεις) και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα: 10% ή/και εκπόνηση 6 σύντομων εκθέσεων (200-300 λέξεων) και 12 ασκήσεων πολλαπλής επιλογής στο e-class (10%)
Οι βαθμοί της προόδου και των εργασιών/ασκήσεων κατοχυρώνονται μέχρι την αμέσως επόμενη εξεταστική.
Textbooks (Συγγράμματα)
Havredaki, I. (2001). English for students of Sociology: Sociological Methods. Tipothito – George Dardanos
Hila, Μ. (2003). English for Political Scientists: Texts and Subtexts. Tipothito – George Dardanos.
On line resources (indicative)
Academic Word List and exercises: http://www.englishvocabularyexercises.com/AWL/index.htm
Academic vocabulary further, individualised practice
http://quizlet.com/16265531/academic-writing-podcast-1-4-flash-cards/
Wallwork, A. (2013). English for Research: Grammar, Usage and Style. Springer US. Downloadable from https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-4289-9
Reading skills for academic study:
http://www.uefap.com/reading/readfram.htm
British Council academic writing, grammar, and other resources
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/writing
Academic writing and other academic-related skills:
https://owl.purdue.edu/owl/teacher_and_tutor_resources/writing_instructors/non_purdue_users.html
Plagiarism and how to avoid it:
http://www4.caes.hku.hk/plagiarism/introduction.htm
Free books on line: Project Gutenberg http://www.gutenberg.org/
Interactive videos from https://English central.com